
ان كان كريم انسان طبيعي فعلا
وله في الحريم ولا ….
لان لو زوجتة قالت
انه ملمسهاش هي كمان
يبقي كريم بيحاول يخدع الجميع…
ويقنعهم بانه انسان طبيعي بتعدد جوازاتة
وفضلت افكر اوصلها ازاي
ولما طال شرودي وانا واقفة ادام كريم
فا لقيتة بيسالني تاني
وقالي
بقولك انتي كنتي فين
وبدل ما ارد عليه
سالتة سؤال مفاجئ
وقلت..
انت لية معرفتنيش انك متجوز
واية الي حصل بينك وبين مراتك
فا استغرب كريم
من سؤالي
ولقيتة بيتاكد من الي انا قولتة
وقالي..انتي قولتي ايه
قلت..بقولك اني عرفت انك متجوز
ومش فارق معايا
وكل الي بطلبة بس
انك تعرفني عليها …
وتفهمها اني عارفة بجوازك متها
عشان هي متتعاملش معايا
علي اني زوجة مغفلة …ومخدوعة
فا بصلي كريم بخجل
وقالي..انا صحيح متجوز
لكن..
انا اتجوزتها قبلك
ولما ملقتش راحتي معاها اتجوزتك انتي
ودلوقتي في بيني وبينها مشاكل
عشان كدة مش هينفع اني اعرفكم علي بعض
فا فضلت بصالة شوية
وبعدها..
قلتلة..خلاص عرفني عنوانها عشان اتاكد بنفسي
ان كنتم فعلا علي خلاف مع بعض ولا لا
فا هز كريم راسة بتردد
وقالي..ماشي هبقي اديكي رقمها
وابقي اساليها بنفسك
قلت..هات الرقم دلوقتي
وفعلا اخدت منه الرقم
وبعدها..
روحت علي او.ضة عمر ابني
وانا بفكر
بيني وبين نفسي
واقول…
بالرقم الي معايا ده.. هقدر اعرف
حكايتك ايه بالظبط يا كريم
هعرف ان كنت شخص
ش…اذ
ولا ليك في الحريم فعلا
بني ادم لئيم
و مريض نفسي…
ولا راجل طبيعي ومكتمل الرجولة
المهم…
بعدما دخلت او.ضة عمر
فضلت اعيط
وانا بفكر …
في الكوارث …والمفاجئات
الي قالهالي الضابط
وقلبي بقي يوجعني علي ابني
ولما حسيت اني تعبت من التفكير
حطيت راسي علي المخدة
وانا بكلم نفسي مرة
وانادي علي عمر ابني مره
وفضلت اقول ..
ياتري انت فين يبني
واستمريت علي الحال ده
لغاية ما غمضت عنيا وروحت في النوم
وفجائة..
سمعت صوت عمر ابني بينادي عليا
وبيقولي..ماما..ماما
قومي يا ماما
تعالي انا في المطبخ…
فا فتحت عيني بسرعة
و قمت ابص حواليا في الاو.ضة
لكن…ملقتش حد
فا عرفت اني كنت بحلم
ورجعت انام تاني
وانا بعيط
واقول..ابني جاني في المنام
وقالي
.. تعالي يا ماما انا في المطبخ
ياتري انت حي ولا مېــ,,,ـت يبني
ولو حي..
عايش فين وازاي
…ۏجعان ولا شبعان …يا قلبي
وفضلت اتقلب علي كل جنب
عشان ارجع للنوم تاني
لكن النوم راح من راسي
فا خرجت من او.ضة عمر
وروحت علي الصالة
وقعدت علي اول كرسي قابلني..
واثناء ما كنت قاعدة…
سمعت صوت حركة في المطبخ
وبعدها …
سمعت صوت ارتطام جاي من ناحية المطبخ برضوا
وكان في شيئ وقع في المطبخ
فا روحت علي المطبخ بسرعة
ولما وصلت عندا باب المطبخ
وبصيت
-
زوجة أبينوفمبر 14, 2025
-
زوّجها والدها منقوله بقلم مجهولنوفمبر 4, 2025
-
قصه واقعيهأكتوبر 19, 2025
-
حيهسبتمبر 30, 2025
جوه
اتفاجئت باخر حاجة كنت اتوقعها
عارفين لقيت ايه في المطبخ…..
عمر كان في حضڼي …
وهيفضل في حضڼي
والدليل….
بقعة الكاتشب
عايزين تفهموا اية موضوع بقعة الكاتشب
تعالوا نشوف الجزء الجديد هيحصل فية اية……..
بعدما رجعت من عند حضرة الضابط..
شعرت اني قلبي وجعني علي ابني
و تعبت من التفكير…
فحاولت انام شوية
واول ما عيني راحت في النوم
سمعت صوت عمر ابني بينادي عليا
وبيقولي..
ماما…ماما
تعالي انا في المطبخ
فا فتحت عيني بسرعة
وبصيت حواليا ..
لكن ملقتش حد معايا في الاو.ضة
وحاولت انام تاني
لكن معرفتش
فقمت وخرجت للصالة..
مع وصول أونصة الذهب إلى مستويات قياسية تجاوزت 2500 دولار، يجد المواطن المصري نفسه مضطراً لموازنة استثماراته بين الذهب واحتياجاته الأخرى، خاصة مع ارتفاع أسعار السيارات مثل تويوتا، هيونداي، وبي إم دبليو، مما يزيد من التحديات المالية التي يواجهها.
واول ما قعدت ..
سمعت صوت جاي من ناحية المطبخ
فا روحت بسرعة ع المطبخ
ولما بصيت جوه المطبخ
لقيت ادامي عمر ابني…
واقف وبيبصلي …وبيضحكلي
فا صړخت..
وطلعت اجري عليه
عشان اخده في حضڼي..
لكن …اول ما وصلت عنده…
وحاولت اضمة..
لقتني بحضن الهواء
وعمر مش موجود في حضڼي…
فا ستغربت ..وبصيت
حواليا…
لقيتة واقف عند باب المطبخ وبيشاورلي
وبيقولي..تعالي معايا
واداني ظهرة ومشي
فا مشيت وراة
وانا عمالة اكلمة…
واقولة…
استني يا عمر كلمني ..
عايزة اطمن عليك يا قلب ماما
لكن…عمر مردش عليا
وفضل ماشي
وانا ماشية وراة
تتأثر أسعار السيارات من شركات مثل مرسيدس بتقلبات أسعار الذهب وسعر صرف الدولار، مما يؤدي إلى زيادة تكاليف الإنتاج والاستيراد.
لغاية ما دخلنا في نفق مظلم
ومكنتش قادرة اشوف اي حاجة وانا جوا النفق
لكن..
سمعت صوت ابني
وهو بيستغيث بيا
وبيقولي…متسبنيش يا ماما
انا خاېف
فا حاولت اطمنة
وقلتلة…
متخفش يا قلب ماما
انا عمري ما هسيبك
وهعمل المستحيل عشان ترجع لحضني
بس قولي انت فين
ساعدني اني اعرف مكانك علي الاقل
وفي اللحظة دي
شوفت نور جاي من اخر النفق..
وفضل عمر ابني يتجه ناحية النور
وانا مشيت وراه
لغاية ما خرجنا من النفق…
واول ما خرجنا من النفق..
شوفت ادامي طريق مسدود واخره مقپرة
ولقيت عمر ابني دخل المقپرة وقفل علي نفسة
وفضلت اخبط علية… واصړخ
عشان اخرجة من المقپرة
لكن…
عمر دخل واختفي جوا
و مكنش بيرد عليا..
فا فضلت اصړخ
وانا بخبط علي باب المقپرة بكل قوتي
وانادي علي عمر
واقول …
عمر..اخرج يا عمر
وفي اللحظة دي
حسيت بايد بتهزني
وسمعت صوت نيرة اختي…
وكريم جوزي
وهما بينادوا عليا
وبيقولولي…اصحي يا هدير
فا فتحت عنيا
و انتبهت لنفسي
واكتشفت اني كنت بحلم
فا فضلت اعيط بحړقة…
والطم
واقول….ابني ماټ
فسالتني نيرة
وقالتلي..
مين الي قالك ان ابنك ماټ
قلت..الحلم الي انا حلمتة
امبارح
تفسيرة بيقول ان ابني ماټ
انا حلمت بية …
وشوفتة وهو داخل التربة يا نيرة
يؤدي ارتباط أسعار الذهب وسعر صرف الدولار بتكاليف المواد الخام والاستيراد إلى تأثير مباشر على أسعار السيارات في الأسواق.
وزمانة دلوقتي خاېف وهو لوحده
ايوه …
هو قالي انا خاېف يا ماما
وفضلت الطم …واعيط پهستيريا
واقول…انا عايزة اروح لابني
استحالة اسيبة لوحدة
وفي اللحظة دي
خرج كريم من جيبة اقراص دواء
وقال لنيرة
هي محتاجة حباية مهدئة
ولما حاول يناولني الحباية
بعدت ايده عني
وفضلت اصړخ وانا بقولة..ابعد عني…
انت السبب في الي انا فية
فا طبطبت عليا نيرة
وقالتلي…
خدي الحباية المهدئة دي ونامي شوية
واوعدك اننا الصبح
هنخرج
انا وانتي… ندور علي عمر
وفعلا
لولا اخدت الحباية
لولا اني عرفت انام
المهم..
تاني يوم صحيت وافتكرت الحلم…
وفضلت افكر في
كل المعلومات الي عرفتها من الضابط
وافتكرت كمان …
الولد الي نجي من الڠرق
فادي
وقلت لنفسي
طالما مهند صاحب عمر طلع ولد شا…ااذ
يبقي الولد الي قالي ان عمر مع مهند كلامة صح
واكيد مهند هو الي اخد ابني
وقررت في اللحظة دي
اني لازم اوصل للولد
فادي الي نجي من الڠرق
لانة ممكن جدا
يكون عارف معلومات عن ابني او عن عن مهند
وبسرعة روحت ع القسم
وقلت للضابط
كل الي بفكر فيه
وقلتلة كمان
اني حاسة
ان الولد الي نجي عارف حاجات كتير
وممكن لواستدرجناه في الكلام
نعرف منه طريق عمر
فا بصلي الضابط
وقالي..الولد الي بتتكلمي عنة ده
محجوز دلوقتي في المستشفي
قلت..ومحجوز ليه هناك
رد الضابط
وقالي..
لان نتيجة التحليل بتاعتة هو كمان
كانت ايجابية
وطلع مصــ,,,ـاپ بالاېــ,,,ـدز زي اصحابة الي مــ,,,ـاتوا
قلت…يعني اية
فا فكر الضابط شوية
وبعدها …
قالي.. تعالي معايا
وفعلا..اخدني معاه المستشفي
الي فيها فادي…
الي نجي من الڠرق
وهناك.. دخل الضابط للدكتور المسؤال عن الحالة
وسالة ان كان ينفع انه يستجوب
الولد
فا رد الدكتور
وقالة..ممنوع مقابلة الحالة او التعامل معاها
وشاور بايدة علي امراة قاعدة علي كرسي الانتظار
وقال…
امة كل يوم بتيجي تقريبا
لكن…
مش بنسمح لها انها تدخلة
فا اخده الضابط بعيد عني
عشان يكلمة علي انفراد
واثناء ما كنت واقفة لوحدي
لاحظت ان ام فادي قاعدة علي كرسي …
وكانت عمالة بټعيط
فا قربت منها
وقلتلها…استهدي بالله
ومتعيطيش..سيبيها لله
وكل شيئ هيبقي علي ما يرام
فا ردت عليا
وقالتلي..
ابني تعبان اوي
قلتلها…
معلش مسيرة هيتعالج
ويبقي كويس باذن الله
فا بصتلي المراة بحزن
وقالتلي..
المړض الي مصاپ بيه ابني ملوش علاج
في اللحظة دي
قلبي اتقبض
لاني حطيت نفسي مكانها
المهم..
سالتها
وقلتلها..تفتكري ابنك اټصاب بالمړض ازاي
اقصد يعني …ايه السبب
ردت المراة بحړقة
وقالتلي..
كلة من صاحبة ربنا ينتقم منه
قلت…صاحبة مين
قالت…ابني كان له واحد صاحبة
كانوا علي طول مع بعض
لو قعدوا في البيت
كانوا بيدخلوا الاو.ضة عند ابني
و بيقفلوا عليهم بالساعات
ولو خرجوا كانوا بيغيبوا بره برضوا بالساعات
وكنت بسيبهم علي راحتهم
واقول انها صداقة عادية
لغاية ما في يوم
اخده معاه في رحلة نيلية والمركب ڠرقت
وابني كان الناجي الوحيد
ولما الطب الشرعي شرح چثث اصحابة
واكتشفوا انهم متصابين بالاېدز
اخدوا ابني كمان وعملولة تحليل
وللاسف النتيجة كانت ايجابية
ومن يومها وابني مرمي هنا ومنعني من زيارتة
في اللحظة دي
عرفت الست علي نفسي
وفهمتها ان ابني واحد من اصحاب ابنها
لكن ابني اختفي فجائة
وطلبت منها انها تساعدني اعرف ابني فين
ولو باي بمعلومة صغيرة
لكن…
المراة فاجئتني
بان هي كمان مكنتش تعرف اي حاجة عن ابنها
ولا تعرف اصحابة مين ولا كان بيعمل معاهم ايه
وللاسف …مشيت من المستشفي
بدون ما اقابل فادي
ولا اعرف منه اي معلومة
ورجعت تاني علي البيت وانا محبطة وكلي يأس
لدرجة اني كنت خلاص
اتاكدت ان ابني اصبح في عداد الامۏات
وعشان اهرب من كل الافكار المرعبة
الي كنت فيها
حاولت انام واهرب من افكاري دي
وفعلا بعدما استلقيت علي الســ,,,ـرير
روحت في النوم
وبعد وقت ..معرفش اد ايه
صحيت علي صوت عمر ابني تاني
فا فتحت عيني..لقيت الاو.ضة ضالمة..
وبعد شوية
شوفت ضؤ خاڤت في جنب الاو.ضة
ولما دققت النظر
شوفت عمر ابني قاعد وماسك في ايدة ساندوتش
وبيقولي…مټخافيش عليا يا ماما انا كويس
حتي بصي انا باكل سندوتش البطاطس بالكاتشب
الي بحبة
وفضل عمر ياكل في السندوتش
وانا عمالة ابصلة
وانا متاكدة اني رجعت احلم تاني
وفعلا النور انطفي
وانا رجعت للنوم تاني
والصبح..صحيت من النوم…
ورجعت افكر تاني
في كل الي حصل…
وافتكرت كمان الحلم الجديد الي شوفتة
وعمر وهو بيقولي ..
انه بياكل البطاطس بالكاتشب
فا حطيت ايدي علي راسي
كأني بوقف نفسي عن التفكير
وفكرت اني اروح الحــ,,,ـمام اخد شــ,,,ـاور عشان افوق
لكن..
قبل ما اخرج من الاو.ضة
لمحت حاجة لونها احمر
علي الارض
فا نزلت علي الارض عشان اشوف ده اية
ولمست المادة الي لونها
احمر…
لقيتها كاتشب
كاتشب
ايه الي جاب الكاتشب هنا
وافتكرت اني حلمت امبارح بعمر
ابني
وهو قاعد في نفس المكان
الي شوفت فيه الكاتشب
يعني كاتشب
في المكان …الي كان قاعد فيه عمر ابني في الحلم
عارفين معني كده ايه……..
بعدما شوفت ابني عمر في الحلم…
وهو ماسك سندوتش في ايدة
وسمعتة وهو
بيقولي…
اطمني عليا يا ماما
انا كويس
وبالامارة..
عايش …ومبسوط…
وباكل سندوتش البطاطس بالكاتشب الي بحبة








